INTERVIEW IN ENGLISH >> 

Į susitikimą su Lietuvos jaunimu Šri Šri Ravi Šankaras atėjo pasipuošęs klouno kepure. Paskui atsisėdęs ant scenos, jis ėmė naršyti po savo išmanųjį telefoną. Buvo akivaizdu – jis gerai išmano jaunų žmonių psichologiją. Šri Šri Ravi Šankaro įsteigti „Gyvenimo meno“ kursai jaunimui populiarūs visame pasaulyje. Juos baigę jaunuoliai dažnai nustoja svaigintis ir jogos vakarėliuose ima šokti pagal indiškų mantrų muziką.

Garsaus Indijos Mokytojo interviu LiLa.lt žurnalui – trumpas, bet vertingas. Mokytojas tvirtina – svarbiausia yra ne modernūs metodai, bet mokyti jaunuolius gyvenimo džiugesio.

– Kaip perduoti vaikams tą būseną, kurioje esate? Juk tai, ko turėtume mokyti, ir yra šis buvimo pojūtis. Tačiau kaip įmanoma vaikui tai perteikti?

 Kaip tai perduoti priklauso nuo mokinio, kuris nori tai priimti. Matai, saulė šviečia visiems. Tik nuo tavęs priklauso, kiek atsiversi saulės spinduliams. Gėlė taip pat skleidžia visiems savo kvapą. Tačiau tik nuo tavęs priklauso, kiek juo mėgausies.

 

 

 

 

 

 

– Mes turėtume pirmiausia mokyti vaikus būti gerais mokiniais?

 Teisingai. Tada visa išmintis bus prieinama. Visa, ko žmogui reikia – tai būti geru mokiniu.

– Bet kaip pradėti? Ar iš pradžių turėtume daugiausia dėmesio skirti mokytojų ugdymui? Aš mėginu apčiuopti, kur slypi pokyčių pradžia.

 Tai užburtas ratas. Mums reikia gerų mokytojų – jautrių ir rūpestingų. Tačiau tik gerų mokytojų neužtenka. Mokiniai turi išsiugdyti tinkamą požiūrį.

–  Taip pat ir tėvai.

 Taip, tėvams irgi reikia mokytis. Štai todėl Indijoje mes rengiame kursus tėvams.

 

 

 

 

 

 

– Vadinasi, esmė nėra atrasti geriausią metodą. Kaip suprantu, mokymas vyksta anapus metodų?

 Taip. Svarbiausia yra tinkamas žmogaus požiūris.

– Tada kiek vertės turi naujieji metodai? Dabar tiek daug kalbama, kad mokykloje turi būti mokoma naujausiais metodais. Siūloma duoti vaikams daugiau laisvės. Yra ir tam prieštaraujančių – jie sako, kad vaikams būtina disciplina ir griežtumas.

 Kiekvienas metodas turi savo pliusus ir minusus. Jei visiškai panaikinsime discipliną, tai turės tam tikrų pliusų. Mano mokyklose taip pat yra klasių, kuriose vaikai mokosi patys. Tai puiku. Tačiau tokio mokymo būdo trūkumas yra tas, kad patys vaikai mokosi lėčiau. Tai, ką mokytojas galėtų perduoti per metus, patys jie išmoks per penkerius metus. Jei visai nėra disciplinos, vaikai gali aptingti. Taigi, kiekviena sistema turi minusų.

O štai aš siūlau iš kiekvienos sistemos pasiimti tai, kas joje yra geriausia.

 

 

 

 

 

 

 

– Kaip mokyti vaikus tylios meditacijos? Ar mes išvis turėtume mokyti juos išbūti tam tikrą laiką sėdint tyloje? Ar geriau ugdyti jų gebėjimą šokti, dainuoti, žaisti žaidimus, bendrauti?

– Nereikia versti jų būti tyloje. Tačiau gerai, jei vaikai gali pajusti tylos skonį. Medituoti vaikams labai naudinga, ji padeda vystytis smegenims.  Štai dėl to daugumoje Indijos mokyklų jau mokoma meditacijos – toks buvo Indijos vyriausybės sprendimas. Taip auga vaikų gebėjimas susitelkti, o jų energijos lygmuo pakyla. Galiausiai pagerėja ir pažymiai.

– Kaip sukurti mokykloje džiaugsmingą atmosferą, kad vaikai  norėtų mokytis?

– Džiaugsmas visada yra užkrečiamas. Jis labiau užkrečiamas negu peršalimas ar karštinė.

 

Autorė: Ginta Gaivenytė

Fotografijos iš asmeninio Šri Šri Ravi Šankaro albumo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jei tau patinka mūsų turinys, gali mus paremti. Ačiū.